2016. november 12., szombat

Grammvadászat #2

Csak úgy repül az idő. 2,5 éve van meg a Kék, és közel 2 éve írtam az első összesítőt. Az eltelt időben lassan, de biztosan haladtam a csökkentéssel. Egy újabb jelentős mennyiség eléréséig nem akartam új posztot írni, de most úgy érzem eljött az ideje.

Szélvédő /-11000 g, +10500 g/ Természetesen nem a tömegcsökkentés miatt cseréltettem, hanem mert berepedt a régi, de ha már úgy adódott megmértem. A mérés nem volt teljesen pontos, mert élével lettek a mérlegre rakva és valamennyire tartani kellett nehogy oldalra billenjenek, de egy jó fél kg volt a régi és az új közt.
Hátsó hangszórók /-770 g/ Megvagyok nélküle. A csipogók egyébként is furcsán ciceregtek néha. Lehet csak kontakthiba volt, de a polcon semmi bajuk.
Szőnyeg /-4820 g, +2380 g/ A gumiszőnyegek borzalmasan nehezek. Szereztem helyettük szövetet. Ennek is van némi gumírozás a alján, hogy ne csúszkáljon nagyon és hogy valamennyire vízzáró legyen.
Akku /-16180 g, +9700 g/ A kis akku azóta üzemel mióta kicseréltem, igaz a múlt télen 2-3 hónapra visszaraktam a nagyot, mert kritikus volt, hogy mindig induljon az autó. Mindent összevetve a melegindítási problémát leszámítva eddig nincs vele gond.
Levegőcső /-290 g, +190 g/ Legalább nem nehezebb. Részletek itt.
Hátsó kipufogódob hővédő lemez /-485 g/ Elkezdett kicsit zörögni, ezért inkább leszedtem. Túl sok értelmét nem látom, nem sok minden van ott, amit védenie kellene a hőtől.
Ablakmosófolyadék /-1000 g/ Amikor vettem az autót nagyjából félig volt a tartály. Annyira keveset használom, hogy azt a mennyiséget 1,5 év alatt sikerült kifogyasztani. Többet már nem is töltöm fel teljesen. Az üres tartály egyébként 365 g, teli pedig 2970 g.
Rendszámtáblakeret /-400 g/ Csúnya és néha még zörög is. Elöl-hátul eltávolítva, a rendszám kétoldalassal rögzítve.
Tetősín /-4600 g/ Annyira nem vagyok hozzászokva, hogy a tetőre rakjak valamit, hogy az eddigi 2,5 év alatt, amikor egyetlen egyszer szükségem lett volna rá, eszembe sem jutott, mint lehetőség. Most már a jövőben sem lesz mód rá. Jellegéből adódóan a lehető legrosszabb helyen (magasan) van és viszonylag nehéz is. Sajnos a lefogató csavarokhoz szükséges lyukak körül a talpak alatt egy bemélyedés is található, így a nyomtalan eltüntetés kissé körülményes. A végső megoldás még várat magára.
Rádió /-1585 g, +690 g/ A kazettás fejegység manapság már kissé megmosolyogtató és haszontalan is. A CD pedig nem sokkal jobb. A mechanika mindkét változatnál nehéz, ezért mindenképpen mechanika nélküli SD kártyás fejegységet akartam, amiből viszont nincs túl nagy választék. A gyártók szinte kivétel nélkül (számomra érthetetlenül) az előlapi USB-s megoldásokat preferálják. A kilógó pendrive-ok bármilyen kicsik is nem esztétikusak. Egyetlen értelmes lehetsőséget a Kenwoodnál találtam: KMM-361SD.  A fotókon remekül mutat, de használat közben kiderül, hogy nem high-end termék. Azonban tudja amit kell és a szinte korlátlan mennyiségű magammal hordott zene kárpótol.
Ködlámpa /-1265 g, +130 g/ A ködlámpa hasznosságával kapcsolatban mélységesen osztom a cikkben írtakat. Elég riktán alakul úgy, hogy ködben vezessek, de természetesen volt már rá bőven példa. Ilyenkor mindig kapcsolgattam a ködlámpát fel és le, hogy összehasonlítsam mennyivel is látok jobban. Hát semmivel. A ködlámpa arra jó, hogy egyszer betörje a búráját egy kavics és lehessen helyette sok pénzért másikat venni. Ezek is remekül ellesznek a polcon sértetlen állapotban.
Lendkerék /-9600 g, +4415 g/ Részletek itt.
Kiegyensúlyozó tengely /-2000 g/ Részletek itt.
Kipufogó /+~3000 g/ Részletek itt.
Rugók /-2030 g, +1620 g x2/ Részletek itt.

Minden apróságot most sem írtam le, de az összes eddigi könnyítés a vétel utáni állapothoz képest -57240 g. Sokkal jobban festene a dolog, ha a kipufogó nem rontott, hanem inkább javított volna a számokon, de vannak más szempontok is. Fogyatkoznak és jóval nehezebbnek látom a további lehetőségeket, de azért van még néhány ötletem.

A kezdő 1340 kg-ról ez a csökkenés 1283 kg-ra jön ki. Elmentem ismét megmérni (ugyanoda), hogy meglegyen a visszaigazolás. A mérleg most 1280 kg-t mutatott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése